عنوان پايان نامه : بررسي تاثير روشهاي مشاوره (فردي – گروهي) بر روي كاهش اضطراب دانشجويان
قالب بندي : PDF
قيمت : رايگان
شرح مختصر : اصولا تفهيم و تفاهم بر سر مفاهيم و مباحث، در هر زمينه اي مبناي ارتباطات صحيح و منطقي در آن زمينه به حساب مي آيد. كاملا بديهي و روشن است و پيش از آنكه خود را بر سر مفاهيم درگير اختلاف نظر كنيم، بايد بر مفاهيم عمومي و مورد اتفاق همه توقف كنيم و از برداشت هاي خاص پرهيز نماييم. مشاوره به مفهوم اصطلاحي و رايج خود فرآيندي فراتر از شور و مشورت ساده اي است كه معمولا بدون هيچگونه تعهد و الزامي نسبت به عناصر و لوازم مشاوره صورت مي پذيرد … مشاوره در مفهوم اصطلاحي خود صرفا به معناي مشورت دادن به مراجع و اظهارنظر راهنمايانه براي او در مورد يك مسئله و يا يك مشكل نمي باشد، مشاوره درواقع يك جريان است و فرآيندي است كه سرمرحله آغازين، مياني و پاياني را در بر ميگيرد… در حالي كه يك مشورت دهي ساده، غالبا به دليل عدم برخورداري از رابطه اي پايدار و مستمر، در حد راهنمايي معنا و مفهوم مي يابد… در مشاوره براساس ارتباطاتي هماهنگ به نوعي تعامل و همكاري مي پردازند كه نتيجه آن تقويت، تكميل، تغيير، تصحيح جنبه هاي رفتاري و شناختي مخاطبان خواهد بود. با وجود اينكه همه ما گهگاهي اضطراب را تجربه ميكنيم توضيح دادن به بچهها راجع به اينكه اضطراب چگونه عمل ميكند خيلي سخت است وقتي با كودكان مضطرب صحبت ميكنيم خيلي مهم است كه به آنها بفهمانيم كه تنها نيستند. در دنيا ميليونها انسان هستند كه گهگاه دچار اضطراب ميشوند و خيلي مهم است كه به آنها نشان دهيم كه ميتوانند با شيوههاي صحيحاز پس اين اضطراب برآيند. افكار غير ضروري را كنار بگذارند و ديد صحيحتري نسبت به موقعيت داشته باشند. و ياد بگيرند كه قدم به قدم با ترسهايشان روبرو شوند
فهرست :
شناسايي روشهاي مشاوره دانشجويان
مشاور تحصيلي
معناي لغوي مشاوره
انواع مشاوره
اضطراب
لزوم مشاوره
فرصت براي تفكر و خود يابي
روشهاي راهنمايي و مشاوره
مشاوره انتخابي
مشاوره گروهي
اهداف مصاحبه ي مشاوره اي
مراحل مصاحبه مشاوره اي
فنون مشاوره
انواع روش هاي رهبري
شيوه هاي مشاوره
بازي درماني
كاربرد آزمون در مشاوره
مراحل اجراي آزمون
فرم ها و پرشسنامه ها
عناصر مهم در مفهوم شناسي مشاوره
اهميت مشاوره در خانواده
ويژگيهاي مشاور
فنون و روشهاي مشاوره در اسلام
اصول و روشهاي درمانگري شناختي
شناخت درماني
نقش هاي شناخت
روش تدريس غير مستقيم ( مشاوره اي )
نظريه هاي مشاوره
نظريه عقلاني – عاطفي
روشهاي درماني پيروان نظريه عقلاني – عاطفي
نظريه واقعيت درماني
شيوه اجراي واقعيت درماني
اضطراب
نگاهي به مقوله اضطراب در دانش آموزان
اضطراب در كودكان و نوجوانان
علا يم و نشانه هاي اضطراب
چه چيزهايي باعث بروز اضطراب دانشآموزان مي شود؟
نيازهاي دانش آموزان در مدارس
اضطراب بهعنوان يك تعارض ناهشيار
اضطراب بهعنوان پاسخ آموختهشده
اضطراب در معناي نداشتن كنترل
كنار آمدن با اضطراب
جامعه آماري
نمونه آماري و روش نمونه گيري
ابزار جمع اوري اطلاعات
روش تجزيه و تحليل اطلاعات
تجزيه و تحليلي داده ها
اين پايان نامه از طرف پژمان شكيبا براي سايت پروژه دات كام ارسال شده است
پسورد: www.prozhe.com
حجم فايل : ۱,۷۰۰ كيلوبايت